Edvard Grieg

Am Klavier - 15 bekannte Originalstücke

Sylvia Hewig-Tröscher (Editor, Fingering)


Urtext Edition, paperbound

Edition available in German language

ページ 54 (IV+50), サイズ 23,5 x 31,0 cm

重量 229 g

HN 1811 · ISMN 979-0-2018-1811-5

17.00 €
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収録作品/詳細

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  • Am Klavier - bekannte Originalstücke
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  • Bell Ringing op. 54,6
  • ピアノ 3 初級
  • Watchman's Song op. 12,3
  • ピアノ 3 初級
  • Waltz op. 12,2
  • ピアノ 3 初級
  • Arietta op. 12,1
  • ピアノ 4 中級
  • Berceuse op. 38,1
  • ピアノ 4 中級

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序文

Am Klavier Die Reihe „Am Klavier“ wendet sich an alle Klavierspieler, die bereits erste Erfahrungen an ihrem Instrument gesammelt haben und nun leichtere Originalwerke bedeutender Komponisten spielen wollen. Schüler, Lehrer und Wiedereinsteiger finden hier eine Fülle bekannter Werke. Inhalt Jeder Band der Reihe ist ausschließlich einem Komponisten gewidmet. Denn jeder … 続き

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作曲家について

Edvard Grieg

Edvard Grieg

Most important Norwegian composer of the nineteenth century and promoter of Norwegian folk music. His lyrical character pieces in particular are well known.

1843Born in Bergen on June 15, the son of a merchant and British consul; early piano lessons with his mother, who was a pianist.
1858–62Studies at the Leipzig Conservatory.
1862Concerts in Norway.
1863Copenhagen, with the support of Niels W. Gade.
from 1864Interest in Norwegian folk music, which finds its way into his compositions.
1866Breakthrough with a concert of Norwegian music. Conductor of the Philharmonic Society.
1867The first of a total of ten volumes of Lyric Pieces for piano, Op. 12, with relatively simple piano settings.
1868/69Composition of the Piano Concerto in A minor, Op. 16, which is based on Schumann’s piano concerto.
1869“25 Norwegian Folk Melodies and Dances,” Op. 17, for piano.
1873Begins work on the opera “Olav Trygvason,” Op. 50, after Bjørnson, which is never completed.
1874Composition stipend from the state.
1874/75Composition of incidental music to Ibsen’s “Peer Gynt,” Op. 23, the basis for the Peer Gynt Suites.
1876Attends the premiere of Wagner’s “Der Ring des Nibelungen” in Bayreuth.
1880–82Conductor of the “Harmonien” musical society in Bergen. Thereafter he accepted no other positions.
1883Visit to Bayreuth; he hears Wagner’s “Parsifal.”
1884Composition of “From Holberg’s Time,” Op. 40, his most popular work.
from 1885He moves into his villa “Troldhaugen” (near Bergen). Composition and revision of older works in spring and summer, concert tours in fall and winter.
1891Composition of the “Lyric Suite,” Op. 54, orchestrated in 1905.
1907Death in Bergen on September 4.

© 2003, 2010 Philipp Reclam jun. GmbH & Co. KG, Stuttgart

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Die Texte Hewig-Tröschers sind leicht lesbar, allgemein verständlich und in ihren praktischen Empfehlungen problemlos umzusetzen, etwa wenn sie mit wenigen Worten Empfehlungen gibt, wie eine Oberstimme bei Mehrstimmigkeit in einer Hand hervorgehoben werden kann. Auch der Klavierpädagoge liest die Anmerkungen der Herausgeberin durchaus mit Gewinn für den eigenen Unterricht. [Üben & Musizieren, 2016]

De serie houdt rekening met verschillende spelniveaus (...), uithoudingsvermogen (...) en wil twijfelaars niet afschrikken door een te groot gewicht van een volume (...) of een te druk tekstbeeld. Ook aan de portemonnee van de doelgroep is gedacht, want de serie is aantrekkelijk geprijsd. Kortom, alle voorwaarden zijn aanwezig, alle mogelijke duwtjes in de rug gegeven, nu is het de beurt aan de pianist zelf. Er is geen uitstel meer mogelijk. [Piano Bulletin, 2015]