Shop内を検索する

Robert Schumann

Am Klavier - 17 bekannte Originalstücke

Sylvia Hewig-Tröscher (Editor, Fingering)


Urtext Edition, paperbound

Edition in German language

ページ 60 (III+57), サイズ 23,5 x 31,0 cm

重量 245 g

HN 1806 · ISMN 979-0-2018-1806-1

17.00 €
別途送料がかかります

在庫あり
Edition in German language

収録作品/詳細

  •  
  • 難易度 (解説)
  • 同じ難易度の作品をもっと見る
  • Wiegenliedchen op. 124,6
  • ピアノ 3 初級
  • Volksliedchen op. 68,9
  • ピアノ 3 初級
  • Von fremden Ländern und Menschen op. 15,1
  • ピアノ 4 中級
  • Curiose Geschichte op. 15,2
  • ピアノ 4 中級
  • Ziemlich langsam op. 99,4
  • ピアノ 4 中級
  • Nachklänge aus dem Theater op. 68,25
  • ピアノ 5 中級

タイトルをすべて表示する

Youtube

で検索する »Schumann Am Klavier - 17 bekannte Originalstücke«

序文

作曲家について

Robert Schumann

Robert Schumann

Connected with his oeuvre is the term he coined, Poetic Music, with which he strove for a fusion of literature and music, a paradigm particularly seen in his lyric piano pieces prior to 1839. Thereafter he devoted himself to other genres (song, symphony, chamber music, among others).

1810Born in Zwickau on June 8, the son of a bookdealer.
from 1828Studies law in Leipzig, piano with Friedrich Wieck. Decision to pursue a career in music.
1830–39He exclusively composes piano works, mostly cycles, including “Papillons,” Op. 2 (1829–32); “Carnaval,” Op 9 (1834/35); “Davidsbündlertänze,” Op. 6 (1837); “Kinderszenen” (“Scenes from Childhood”), Op. 15 (1837/38); “Kreisleriana,” Op. 16 (1838); “Noveletten,” Op. 21 (1838).
1832A paralysis of a finger in his right hand makes a career as a pianist impossible. Founding in 1833 of the fantasy brotherhood the “Davidsbund” (“League of David”).
1835–44Editor of the Neue Zeitschrift für Musik (New Journal of Music).
1840Marriage to Clara Wieck; 138 songs, including the Eichendorff Liederkreis, Op. 39; the song cycle “Dichterliebe,” Op. 48
1841Symphony No. 1 in B-flat major (“Spring” Symphony), Op. 38, and Symphony No. 4 in D minor, Op. 120.
1842Three string quartets, Op. 41; further chamber music.
1843Teacher of composition at the Leipzig Conservatory. Oratorio “Paradise and the Peri,” Op. 50.
1845He settles in Dresden. Journey to Russia.
1845Piano Concerto in A minor, Op. 54, Symphony No. 2 in C major, Op. 61.
1850City music director in Düsseldorf. Premiere in Leipzig of his opera “Genoveva,” Op. 81. Symphony in E-flat major (“Rhenish”), Op. 97; Cello Concerto in A minor, Op. 129.
1853Beginning of his friendship with Brahms. Completion of the Scenes from Faust. Violin Concerto in D minor for Joseph Joachim.
1854Suicide attempt and admission to the psychiatric institution in Endenich, near Bonn.
1856Death in Endenich on July 29.

© 2003, 2010 Philipp Reclam jun. GmbH & Co. KG, Stuttgart

… 続き

Wer nach langer Pause wieder Klavierspielen möchte oder wer gerade erst damit begonnen hat und nun leichtere Originalwerke von bedeutenden Komponisten sucht, ist mit diesem Heft aus der renommierten Urtext-Reihe des Henle-Verlags gut beraten. Das neue Am Klavier genannte Format bietet alles, was man zum einfachen Wiederaufnehmen des Klavierspiels benötigt. Schüler, Lehrer und Wiedereinsteiger finden hier eine Fülle bekannter Werke, die von leicht bis mittelschwer sortiert und in der gewohnt hervorragenden Ausstattung vorgelegt werden. [Correspondenz, 2017]

Die Texte Hewig-Tröschers sind leicht lesbar, allgemein verständlich und in ihren praktischen Empfehlungen problemlos umzusetzen, etwa wenn sie mit wenigen Worten Empfehlungen gibt, wie eine Oberstimme bei Mehrstimmigkeit in einer Hand hervorgehoben werden kann. Auch der Klavierpädagoge liest die Anmerkungen der Herausgeberin durchaus mit Gewinn für den eigenen Unterricht. [Üben & Musizieren, 2016]

De serie houdt rekening met verschillende spelniveaus (...), uithoudingsvermogen (...) en wil twijfelaars niet afschrikken door een te groot gewicht van een volume (...) of een te druk tekstbeeld. Ook aan de portemonnee van de doelgroep is gedacht, want de serie is aantrekkelijk geprijsd. Kortom, alle voorwaarden zijn aanwezig, alle mogelijke duwtjes in de rug gegeven, nu is het de beurt aan de pianist zelf. Er is geen uitstel meer mogelijk. [Piano Bulletin, 2015]