This selection of five “easy” sonatas offers advanced students of piano and aficionados the perfect entry point into the singular world of this great composer’s piano sonatas. Arranged in increasing level of difficulty (op. 49, op. 14, and finally op. 2, no. 1), this volume features all the benefits of the new Urtext edition, prepared by maestro Murray Perahia and the Beethoven expert Nobert Gertsch: an extensive preface on the genesis and publication of the works, comprehensive source information and the discussion of problematic readings among the sources, an in-depth essay by Perahia on the sketches and structure of the Sonata op. 14, no. 1, as well as - last but not least! - invaluable fingerings from his pen.
목차/세부정보
- 난이도 (설명)
- 이 난이도의 다른 곡
Youtube
Henle 비디오
서문
This anthology of five “easy” piano sonatas with opus numbers by Beethoven provides an excellent starting point for all those budding pianists and advanced amateurs who are eager to become acquainted with this unique corpus of piano works. The sonatas are arranged according to their level of difficulty, beginning with the least demanding, and thus hopefully offer aspiring … 계속
리뷰
Et comme toujours chez Henle, le travail sur les sources est minutieux et appréciable. Norbert Gertsch et Murray Perahia signent la direction de ces travaux en proposant ici un regard précis sur l’aspect musicologique mais aussi sur les doigtés proposés par le pianiste.
In jedem Fall aber bieten die hier zusammengestellten Werke bestes Unterrichtsmaterial; wer sie in ihrer Gesamtheit tadellos bewältigt, ist ein guter Klavierspieler. ... Trotz der im doppelten Wortsinn starken Konkurrenz auf dem Gebiet der Beethoven-Sonaten ..., kann sich der vorliegende Band nach kritischer Prüfung gut behaupten. Er vereint nicht nur in der Zusammenstellung der Werke, sondern auch in der pianistischen Betreuung durch Perahia didaktisches Denken mit philologischer Akkuratesse bei der Erstellung des Notentextes. Sehr zu loben sind hier vor allem die reichen Textteile: das Vorwort dreisprachig, der Kritische Bericht immerhin zweisprachig. So kann der Schüler neben dem Studium der Werke auch einen Einblick in musikalische Textkritik bekommen. Der Notentext ist zuverlässig und – wie bei Henle üblich – optisch angenehm gestaltet.
Dankzij het voorwoord van Murray Perahia en Norbert Gertsch, het kritisch commentaar bij de composities en een extra inleiding bij de Sonates op. 49 krijgen de beginnende pianisten veel achtergrondinformatie over Beethovens pianomuziek.