

Johannes Brahms
Ser. 1A, Vol. 1 | Symphonies no. 1 c minor op. 68 and no. 2 D major op. 73, arranged for Piano 4-hands
Content/Details
About the Composer

Johannes Brahms
His significant output comprises chamber music, piano works, numerous choral compositions and songs (including settings of folk-song lyrics), as well as large-scale orchestral works in the 1870s and 1880s. His compositions are characterized by the process of developing variation. He is considered an antithesis to the New German School around Liszt, and an advocate of “absolute” music.
About the Authors

Robert Pascall (Editor)
Until his death he was Honorary Professor of Music Philology at the University of Cambridge. He acted as Vice-chair of the new Complete Brahms Edition from its inception in 1991 and was then a member of its Beirat. He edited the symphonies for this edition, including Brahms’s own arrangements of them for piano duet, and advised conductors and orchestras on historically informed performance of Brahms’s music. He was President of the Society for Music Analysis 1996-2000, an
Product Safety Informations (GPSR)

G. Henle Verlag
Here you can find the information about the manufacturer of the product.G. Henle Verlag e.K.
Forstenrieder Allee 122
81476 München
Germany
info@henle.de
www.henle.com
Die Edition ist mit mustergültiger Akribie ausgeführt, der Editionsbericht gibt auf etwa 80 Seiten erschöpfende Auskunft über jede noch so kleine Lesart oder Änderung innerhalb der Quellen; sinnvollerweise werden die Herausgeber-Eingriffe mit kleinem Pfeil aus der Masse der Anmerkungen herausgehoben. Sehr instruktiv sind auch die zahlreichen Faksimiles aus Autographen, Korrekturabzügen und Erstdrucken, die ganz gezielt erwähnenswerte Revisionen und Übergangsstadien zeigen.
Die Musikforschung, 2010Dass diese bemerkenswerten 'Übersetzungen' nicht länger im Verborgenen schlummern, ist das Verdienst des renommierten Brahms-Experten Robert Pascall, ... der sie im Rahmen der neuen Brahms-Gesamtausgabe in mustergültiger Form vorlegte. ... Diese Ausgrabungen haben keineswegs nur wissenschaftlich-historischen Wert, sondern sind durchaus ernstzunehmende Alternativfassungen, die auch pianistisch sehr attraktiv sind und eine Bereicherung des Repertoires darstellen.
Die Tonkunst, 2010recommendations
autogenerated_cross_selling
Further editions of this title