

Johann Sebastian Bach
Trio Sonata G major BWV 1038 for Flute, Violin and Continuo
Bach’s Trio Sonata BWV 1038 for Flute, Violin und Continuo proposes a conundrum. It has survived as a set of parts in Johann Sebastian Bach’s hand – yet the source does not give a composer. Thus its authenticity has been called into question time and again. According to the latest research, however, this tone sensitive sonata is presumed to be an original work by Bach.
Our editor Peter Wollny, a declared expert, outlines the reasons for this in detail. The violin part is to be played in scordatura according to the source, so we have provided a part in original notation as well as in standard notation for regularly tuned violins.
Content/Details
About the Composer

Johann Sebastian Bach
For many musicians he is “the Alpha and Omega of all music” (Max Reger). Except for operas, Bach composed masterpieces for every ensemble and genre of his age. His catalogue of works contains almost 1,100 entries, including the great Passions of St. Matthew and St. Johan, the Goldberg Variations, the Brandenburg Concerti, or hundreds of singular cantatas. As organist in Mühlhausen and Weimar he creates primarily organ compositions, concerti, and works of chamber music. Later, as music director in Köthen and for the decades he serves as cantor in Leipzig, he composes chiefly sacred vocal compositions and keyboard works. His later, contrapuntally complex compositions exert an enormous influence on the compositional styles and practices of later generations.
Product Safety Informations (GPSR)

G. Henle Verlag
Here you can find the information about the manufacturer of the product.G. Henle Verlag e.K.
Forstenrieder Allee 122
81476 München
Germany
info@henle.de
www.henle.com
Die Neuausgabe ist allerbestens ausgestattet mit Einzelstimmen, einer Basso-Stimme, einem Continuoparticell mit verkleinerten Oberstimmen und einer Spielpartitur. Es liegen zwei Violinstimmen bei: je eine für Scordura und in Klangnotation. Peter Wollny hat ein ausführliches und hochinteressantes Vorwort verfasst, das zur Bedeutung der Triosonate im Allgemeinen, zur Werkgeschichte und zur Scordatur umfassend informiert.
ESTA-Nachrichten, 2015Die Praktiker, die sich noch mit der überladenen Leipziger Ausgabe aus den Dreißiger Jahren abquälen, freuen sich nun über eine der Henle-Tradition gemäße sehr lesegefällige Druckausgabe mit großzügigem Notenbild, zwei Partiturstimmen, eine ohne, eine mit sparsam ausgesetztem Continuo, dazu Zusatzstimme in Griffnotation für die in der Spielpraxis der Zeit oft umgestimmte Violine (scordatura).
nmz, 2014推荐
autogenerated_cross_selling
本书目其他版本
本书目其他版本