Search shop:

  • Composer
  • Instrumentation
  • Level of Difficulty
  • Products
Search shop

Content/Details

Difficulty (Explanation)
Other titles of this difficulty
Piano Concerto c minor K. 491
7 difficult

About the Composer

Wolfgang Amadeus Mozart

Mozart is one of the few composers to have produced masterpieces in all genres. On the concert tours he undertook in his early years (London, Mannheim, Italy, Paris) he gained many varied musical impressions that he assimilated in his youth and which formed the prerequisite for his later consummate musical language.

Read more ...

About the Authors

Ernst Herttrich (Editor)

Dr. Ernst Herttrich, born in 1942 in Würzburg, read musicology, history, German and theology at the universities in Würzburg and Cologne. In 1970 he earned his doctorate in Würzburg with a study of the expression of melancholy in the music of Mozart.

From 1970 to 1990 he was an editor at G. Henle Publishers in Munich, after which he was Head of the Beethoven Complete Edition for over 15 years. In 1999 he took over as Head of the Beethoven-Haus Publishers, and from 2001 was made Head of the Beethoven-Archiv, the research centre at the Beethoven-Haus.

He has been a visiting professor at Meiji Gakuin University in Tokyo and has undertaken several lecture tours both there and to Kyoto. His research interests include source studies, editorial techniques and music history. Herttrich’s publicat
Read more ...

András Schiff (Piano reduction, Fingering, Cadenzas)

» Biography

Product Safety Informations (GPSR)

G. Henle Verlag

Here you can find the information about the manufacturer of the product.

G. Henle Verlag e.K.
Forstenrieder Allee 122
81476 München
Germany
info@henle.de
www.henle.com

Der Verlag hat damit im wörtlichsten Sinne ein gutes Händchen bewiesen: Der Orchesterpart im Klavierauszug ist auf raffinierte Art einfach gehalten, fast vom Blatt zu spielen und klingt dennoch farbig. Die Fingersätze sind auch für den Normalverbraucher durchaus zu empfehlen. (...) Und schließlich überzeugen auch Schiffs Kadenzen und Eingänge, die viel Stilgefühl und Praxis verraten. Besonders bemerkenswert: Am Ende der großen Kadenz im ersten Satz zitiert Schiff wörtlich das Ende der Durchführung und schafft so einen zwingenden Übergang ins Tutti. All diese Zusätze und auch einige Varianten aus Mozarts Feder sind unaufdringlich ins übersichtliche Notenbild integriert. Eine mustergülige Ausgabe!

SMZ, 2016

Henle's nieuwe urtext baseert zich voornamelijk op Mozart's autograaf. De hoofdtekst gaat uit van de definitieve versie, de vroegere versie wordt als alternatief daarboven afgedrukt. Dit maakt deze urtext tot een zeer bijzonder document, omdat de verschillende stadia van het compositieproces helder in beeld worden gebracht. Bovendien is in de solopartij, op plaatsen waar de solist niet speelt, een baslijn genoteerd. (...) Die orkestreductie is zeer goed vertaald naar de piano en vermeldt bovendien de originele instrumentatie tussen de balken. Kortom, een modelpartituur!

Pianowereld, 2016

The volume is useful for a solo performer who needs to rehearse to prepare for a performance. The comments section is well documented and can be used in discussion with a conductor preparing the piece, so for someone needing to work through the piece this is a useful addition to a score library.

Harpsichord & fortepiano, 2018

recommendations

autogenerated_cross_selling

slide 1 to 3 of 3