Gabriel Fauré
Fantaisie op. 79 and Morceau de lecture for Flute and Piano
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内容/詳細
作曲家について

Gabriel Fauré
Representative exponent of French music around 1900. His creative work is centered around the art song, piano music (nocturnes, barcarolles, impromptus, valse-caprice), and chamber music – alongside other genres.
校訂者や運指担当者について

Annette Oppermann (校訂)
From 1993 to 1996 she worked as an editor for Sony Classical International in Hamburg; from 1996 to 1999 she was a doctoral candidate in the postgraduate programme Textkritik at the Ludwig-Maximilians-Universität in Munich, in January 2000 she earned her doctorate with a dissertation on “Musikalische Klassikerausgaben” (Hans-Joachim Marx, Hamburg). From 2000 to 2008 she worked as a research associate at the Joseph Haydn-Institut in Cologne, and was editor of the Oratorio “Die Schöpfung” in the Complete Edition of Joseph Haydn’s Works. Since February 2008 she has been an editor at G. Henle Publishers

Klaus Schilde (運指)
Schilde won numerous prizes. From 1947 onwards he gave concerts as a soloist and chamber musician on almost every single continent with renowned orchestras. He taught at the music conservatories in East Berlin Detmold, West Berlin, Munich, Tokyo (Geidai) and Weimar. From 1988–1991 he was President of the Staatliche Hochschule für Musik und Theater in Munich, where he
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Flötist/inn/en und ihre Begleiter/innen dürfen sich deshalb über diese Henle-Neuausgabe auf chamoisfarbenem Papier mit dem bekannten blaugrauen Einband freuen: Sie ist - ich bin geneigt »natürlich wieder« zu sagen - vorbildlich klar und übersichtlich gesetzt, mit Rücksichtnahme auf günstige Seitenwendestellen. Und sie enthält als weitere Komposition ein kleines Morceau de lecture, also ein Blattlesestück, ebenfalls - wie die Fantaisie - für den »Concours de flûte« am Pariser Conservatoire komponiert.
Das Liebhaberorchester, 2018Inutile de vous présenter la Fantaisie Op 79, un des classiques du répertoire (...) Chez Henle Verlag, elle est couplée avec le morceau de lecture publié dans sa version originale (19 mesures), la préface d'Annette Oppermann précise remarquablement les circonstances de la naissance de ces deux oeuvres que les huit élèves de Paul Taffanel au conservatoire de Paris durent exécuter le 28 Juillet 1898 au concours annuel.
Traversières, 2017Das Autograph der Fantaisie ist leider verschollen. Für die neue Urtext-Ausgabe stand deshalb als Quelle nur die Erstausgabe zur Verfügung. Die darin enthaltenen Druckfehler und Ungenauigkeiten wurden jedoch von der Herausgeberin sorgfältig korrigiert und detailliert aufgelistet. Schon allein deshalb lohnt sich die Anschaffung der neuen Urtextausgabe, selbst für Besitzer einer der älteren Editionen. Ein weiteres Argument für den Kauf der vorliegenden Neuausgabe ist das Morceau de lecture, das quasi als Zugabe in die Ausgabe aufgenommen wurde.
Tibia, 2016おすすめ
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