ショップ内検索:

  • 作曲家
  • 編成
  • 難易度
  • 商品
ショップ内検索

内容/詳細

難易度 (解説)
この難易度の他の作品
Methodical Sonatas
Sonata prima g minor TWV 41:g3
8 上級
Sonata seconda A major TWV 41:A3
7 上級
Sonata terza e minor TWV 41:e2
7 上級
Sonata quarta D major TWV 41:D3
7 上級
Sonata quinta a minor TWV 41:a2
7 上級
もっと読む ...

作曲家について

Georg Philipp Telemann

One of the leading German composers of his day, particularly as regards his German-language operas as well. Also from his pen came an extremely large number of liturgical works (especially cantatas), which came about within the context of his appointments and the compositional duties associated with them.

もっと読む ...

製品安全に関する情報

G. Henle Verlag

製品の製造元に関する情報はこちらでご覧いただけます。

G. Henle Verlag
Forstenrieder Allee 122
81476 München
info@henle.de
www.henle.com

Henle`s superb urtext edition in four parts is impeccable as ever. The flute/violin part is presented in bold type over a figured bass part in small print. In the opening movements there are three staves, with the simple and embellished lines in bold type above the small printed basso part. Fold out pages eliminate any page turns. Secondly, the basso part is individually printed in bold type. Thirdly, the basso part is again printed in bold type but with the treble parts in small print and finally, a score with a keyboard part fully realised by the editor Wolfgang Kostujak.

Stringendo, 2018

Het speelmateriaal is zeer omvangrijk: een partituur met uitgewerkte continuopartij (Kostujak is zelf klavecinist), een losse partij voor fluit of viool met daaronder (veel kleiner) de bas, een losse continuopartij met de becijferde bas en daarboven (veel kleiner) de solopartij en tenslotte een losse becijferde baspartij. (...) Aan het praktische punt van omslaan is veel aandacht besteed: sommige pagina`s van de solopartij en de continuopartij zijn dubbelgevouwen, zodat er uitgevouwen drie pagina`s naast elkaar komen te staan, andere pagina`s zijn leeg gelaten. De prijs liegt er niet om, maar je krijgt beslist waar voor je geld.

Fluit, 2017

On reste parfois désemparé devant l`absence totale de travail éditorial et de qualité d`édition de certaines publications. Les èditions Henle, au contraire, représentent une valeur sûre et c`est avec plaisir que l`on découvre ces Sonates dans une édition qui ne déroge pas à la règle et que l`on n`imagine pas présentées autrement que minutiesement. (...) L`édition, éditée, présentée et annotée par Wolfgang Kostujak qui a également réalisé la basse continue, est irréprochable.

Tempo flûte, 2017

Die Ausgabe ist eine wahre Freude! Kostujak geht quellenkritisch penibel vor und zieht in seinem Kritischen Bericht alle relevanten Quellen mit ein, seine Continuo-Aussetzung entspricht dem aktuellen "state of the art", und die gesamte, im Layout konsequent blätterfreundliche Ausgabe enthält neben der eigentlichen Partitur eine Melodiestimme mit unterlegtem Bass, eine Basso-Continuo-Stimme mit Flötenstimme sowie noch eine reine Bassstimme mit Ziffern. Alles in allem ideale Voraussetzungen für Flötisten und Geiger, zusammen mit ihren Continuopartnern einen "fresh view" auf diese bedeutenden Werke zu richten, aus denen man - so ja auch der Sinn von Telemanns Veröffentlichung - nach wie vor sehr viel lernen kann! Ich freue mich schon auf Vol. II!

Tibia, 2017

Die Anmerkungen zur Aufführungspraxis sind literarisch quellenbasiert, trotzdem kurz und von enormer Informationsdichte inkl. praktischer Beispiele. Eine Ausgabe also, der eine gute Balance zwischen Praxisnähe und Urtextedition gelingt und die ein hilfreicher Schritt ist in Richtung informierter Interpretation.

ESTA-Nachrichten, 2017

おすすめ

autogenerated_cross_selling

slide 1 to 3 of 3