ショップ内検索:

  • 作曲家
  • 編成
  • 難易度
  • 商品
ショップ内検索

内容/詳細

Bassoon Concerto B flat major K. 191

作曲家について

Wolfgang Amadeus Mozart

Mozart is one of the few composers to have produced masterpieces in all genres. On the concert tours he undertook in his early years (London, Mannheim, Italy, Paris) he gained many varied musical impressions that he assimilated in his youth and which formed the prerequisite for his later consummate musical language.

もっと読む ...

校訂者や運指担当者について

Ernst Herttrich (校訂)

Dr. Ernst Herttrich, born in 1942 in Würzburg, read musicology, history, German and theology at the universities in Würzburg and Cologne. In 1970 he earned his doctorate in Würzburg with a study of the expression of melancholy in the music of Mozart.

From 1970 to 1990 he was an editor at G. Henle Publishers in Munich, after which he was Head of the Beethoven Complete Edition for over 15 years. In 1999 he took over as Head of the Beethoven-Haus Publishers, and from 2001 was made Head of the Beethoven-Archiv, the research centre at the Beethoven-Haus.

He has been a visiting professor at Meiji Gakuin University in Tokyo and has undertaken several lecture tours both there and to Kyoto. His research interests include source studies, editorial techniques and music history. Herttrich’s publicat
もっと読む ...

Robert D. Levin (カデンツ)

製品安全に関する情報

G. Henle Verlag

製品の製造元に関する情報はこちらでご覧いただけます。

G. Henle Verlag
Forstenrieder Allee 122
81476 München
info@henle.de
www.henle.com

Les bassonnistes se réjouiront de voir paraître une nouvelle édition Urtext, de cette œuvre appréciée tant pour sa virtuosité que pour la richesse de ses idées. Elle propose non seulement un texte musical travaillé avec grand soin mais aussi des propositions de Robert Levin pour les cadences ainsi que des suggestions créatives pour aider le bassonniste à créer ses propres cadences.

Crescendo, 2006

Ernst Herttrich hat ein sehr ausführliches Vorwort verfasst; es betrifft unter anderem die Literatur für Fagott, die technische Entwicklung des Instruments und alle musikwissenschaftlichen Untersuchungen über die Entstehung des Konzerts. Der Klavierauszug wurde von Siegfried Petrenz betreut und ist gut spielbar, wenn auch nicht anspruchslos. Druck und Papier sind von erstklassiger Qualität. In der Solostimme gibt es dankenswerterweise keine Umblätterprobleme.

Schweizer Musikzeitung, 2006

おすすめ

autogenerated_cross_selling

slide 1 to 3 of 3